Selasa, 26 Ogos 2008

esok adalah hari yang baru dan mengujakan

maka hebohlah seluruh negara akan kembalinya yang pernah dicela itu ke parlimen..dan dengan itu maka akan melompatlah juak-juak tertentu itu keseberang, dan tinggal kurang 3 minggu akan bertukarlah pucuk pimpinan..

mak apa akan jadi dengan kita? masih ditakuk lama? pemikiran lama? bertongkat dan bertopang tanpa menyedari akan kelemahan diri?

suka hatilah sekiranya saya memetik kata-kata mantan perdana menteri ini..

33. The Malays must accept that this discrimination cannot be forever. If they fail to respond properly to what is being done for them, they should accept this policy would be taken away.

34. When Malay youngsters, especially boys, failed to study and qualify for university education, when they preferred to play and not study, we cannot expect the non-Malays to patiently wait and give up their opportunities until the Malays decide to become serious and study. That would not be fair.

ini sedang berlaku..yang di'bold'kan itu memang sedang berlaku..berterima kasihlah atas diri kita..ya, bukan salah sesiapa pun tetapi salah kita kerana gagal memberi respon untuk mengambil peluang serta memanfaatkan kelebihan..

adapun, usahlah bergundah gulana, meratap menangisi akan kesilapan masa lalu..ianya harus dijadikan pengajaran dan sempadan untuk memandu kita kearah masa depan yang cemerlang gemilang dan terbilang..ya, kita sudah tiada masa, akan tetapi kita harus mesti, wajib memanfaatkan masa yang ada untuk bangkit kembali menjadi satu bangsa yang dihormati dan disegani..

hanya dengan satu cara, yakni mengubah mentaliti..

menjadi melayu revolusi..

bagaimana? cari semangat juang dalam diri dahulu, baru kita cerita nanti..

usah ditanya mengapa mendung di langit, tanya hati di mana kejayaan menanti

mr P

2 ulasan: