Jumaat, 10 Oktober 2008

jika ini satu rintangan

fikirnya malam ini akan dapat aku perolehi secebis ketenangan disebalik segala keributan hujan meteor yang melanda..

hampir..begitu hampir..

sebelum terus dilanda badai ala taufan katrina yang entah kenapa mahu juga menyertai..hampir kusut, hampir serabut..dengan segala jembalang, hamlau, dan entah-apa-lagi, cuba mengganggu gugat kestabilan hormon jantan aku..

ah, seraya aku menepis dan memperkemaskan kekuda..memfokuskan fikiran ke satu arah cahaya yang walau malap, tapi masih jelas sinarnya..pasti cerah disebalik awan itu, kata hati aku..

tapi rehat itu perlu, dan biar aku jatuhkan pelupuk mata, mencipta kegelapan sendiri, berdampingan dengan sang bidadari..

tunggu aku di pantai itu, pasti akan aku datang berlari mendakapmu..

5 ulasan:

  1. ...and at that time (around march/april next year), i just found out we'll hv sumtin else to celebrate~

    BalasPadam
  2. melayu, cina, india..semua sama je..

    yang ok, memang ok..

    yang tak ok, hah..cakap je ape, kaki belit, kaki gaduh, sembelih orang pastu gantung atas almari pun ada..

    tapi seperti biasa, jgn terlalu percaya akan teorikesaksamaan kaum di Malaysia..salahkan sistem pendidikan yang mengekalkan pengasingan kaum..

    demi keharmonian, ada perkara boleh dikongsi, ada yang perlu disimpan sendiri..

    renung-renungkan..

    Tak mungkin melayu islam sama dengan keling hindu atau ateis cina...

    Cina yang tak ada batasan hidup boleh jual emak dia sebagai pelacur..

    melayu islam ada batasan.. etc..

    sama ada ko benci islam atau ko benci melayu..sebab kalau ko suka cina mereka tak akan appreciate..

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. exactly. tapaham juge.
    rs mcm tesilap page lak. yeke?
    kalo cmtu mintak diri dlu ye.

    BalasPadam