Rabu, 16 September 2009

ini pengisi sahaja

no more midas touch as i lay my finger on the keyboard
dah tak mampu menari dengan lancar..
tersekat..
terlalu banyak... damn, again i'm lost..can't think the words to put..

*sigh~* 

its hard to write when there's hesitation to put the thoughts into words..
bukannya aku tiada apa yang nak ditulis, cuma hilang kata-kata..

dan kata-kata selalunya ada bila minda ini dibiar berlegar, dan jasad...hilang lagi kata-kata..
apekah!? minda melayang, jiwa tak keruan?
mungkin ada sesuatu yang difikirkan?

*sigh~*

carpe diem..seize the moment..apa itu mungkin penyebab (atau alasan semata) untuk keadaan ini..the moment is now..put aside what had and will happen, now is what matter the most..

itu sahabat aku yang kata, buka dipetik dari mana-mana, atau aku yang kata..
dan sekarang dalam fikiran aku adalah ujian demi ujian, analisis dan penulisan tesis..

tulis..tulis lagi..lebih kepada perkara teknikal, tapi ianya tetap penulisan..dan penulisan yang akan menentukan samada layak atau tidak aku bergraduasi..

menulis untuk membolehkan aku bergraduasi, tapi bila menulis aku hilang kata-kata untuk menulis..
tak menulis akan timbul idea yang banyak, tapi tak akan bergraduasi kerana akan kehilangan kata-kata bila menulis..

tangkap-22!

1 ulasan:

  1. tak semestinyalah tangkap-22.

    penulisan teknikal sedikit sebanyak dipengaruhi alunan minda.
    dan blog ini tiada deadline, so bila2 masa saja boleh tambah 'fikiran yang lain' itu.

    sudah tak tangkap-22 lagi, kan?

    don't narrow your options lah. pukul kang.

    BalasPadam