Ahad, 30 Ogos 2009

pertarungan di trafford tua

dari lepas subuh sampai sekarang, mata tak mau lelap..memandangkan perlawanan malam tadi masih segar diingatan, maka inilah dia laporan tertundanya..

sesungguhnya ketiadaan fabregas amat dirasai oleh geng 'budak sekolah utara london'..jentera tengah gagal memanfaatkan penggunaan pentas dengan sepenuhnya..akan tetapi berhadapan dengan geng manchester bukanlah satu perkara yang mudah, dan ini terbukti apabila 'budak-budak sekolah' ini perlu bekerja keras untuk menerima asakan demi asakan di tempat lawan serta tekanan aura merah kejahatan yang maha kuat sehinggakan urusetia tidak mampu menganugerahkan penalti kepada pelawat ..

"we were the better team.." kata pengetua wenger, dan ianya terbukti bila kelicikan budak sekolah dari st.petersburg, disebalik suasana yang memberatkan dan penuh aura merah kejahatan, berjaya memperdayakan geng manchester bersatu dan meletakkan bola pada tempat yang betul..

tapi ditempat sendiri, pasti geng manchester bersatu ada muslihat di dalam tangan..maka bermulalah mantera-mantera pemujaan yang bergema dipinggir padang..awan mendung menggumpal menghitamkan langit, udara semakin berat menyesak nafas, penuh dengan unsur-unsur jahat, dan mula mengabui pengadil sehingga memberi penalti kepada si botak rooney, juga memperdaya pak abou untuk menanduk santai ke gawang sendiri..

geng 'budak sekolah' tetap teguh menentang..segala ilmu yang diperturunkan oleh dukun dan pawang london utara digunakan untuk menentang kejahatan yang semakin menekan lantas membuat si botak rooney tersadung kaki sendiri..dan geng manchester semakin naik sheikh, bermain lebih kasar dan laju..perlawanan seimbang dan walaupun geng 'budak sekolah' tertekan dengan gol sendiri, masih mampu mempersembahkan 2-3 muslihat buat pertahanan kiri geng manchester bersatu.

namun aura merah kejahatan terlalu kuat di sarang syaitan, trafford tua..hingga minit terakhir, pengadil masih terpengaruh lantas gol penyamaan dibatalkan kerna ofsaid..pengetua memprotes, tapi dihalau keluar oleh urusetia yang dilingkari aura kejahatan..

"we were the better team..but we lost", ayat penuh pengetua wenger.."murid-murid saya perlu memantapkan ilmu tahap tertinggi agar dapat berhadapan dengan ilusi-ilusi kejahatan dengan lebih tenang dan positif..ilusi itu memperdaya minda, walhal si botak itu bukanlah satu ancaman..dan tiada siapa disekitar pak abou..semuanya ilusi di minda mereka", ulas tuan pengetua lagi..

apa pun, pemuja-pemuja manchester bersatu bersorak-sorai, bersukaria melihat kejayaan ilmu hitam yang dipraktiskan..geng sekolah utara london mungkin kalah, tapi masih geng yang lebih baik..

4 ulasan: